Proiectul “LOGOS: Legături Optime între învățământul preuniversitar și superior pentru Generarea de Oportunități de învățare și Succes academic”, cod SMIS 322352, este implementat de Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești – lider de parteneriat alături de Colegiul Economic Virgil Madgearu din Ploiești și Asociația Inițiative pentru Europa din Ploiești, în calitate de parteneri, în perioada 1 Ianuarie 2025 – 31 Decembrie 2027 și este finanțat în baza Contractului de finanțare nr. G2024-98748/20.12.2024.

OBIECTIVUL GENERAL

Obiectivul general al proiectului vizează promovarea incluziunii educaționale și reducerea disparităților prin facilitarea tranziției de la liceu la studii universitare, cu accent pe accesul grupurilor dezavantajate la educație.

OBIECTIVE SPECIFICE

  • OS1 – Creșterea gradului de promovare a examenului de bacalaureat și a ratei de admitere în învățământul superior pentru elevii aflați în risc de abandon educațional, prin programe remediale și suport educațional.
  • OS2 – Diminuarea ratei de abandon universitar în rândul studenților proveniți din medii cu nivel scăzut de educație, prin implementarea unor servicii de consiliere și programe de suport personalizate.
  • OS3 – Îmbunătățirea accesibilității fizice și digitale a Universitații Perol-Gaze din Ploiești pentru studenții cu dizabilități, asigurând egalitatea de șanse în educație.

DURATA PROIECT

36 luni, în perioada 1 Ianuarie 2025 – 31 Decembrie 2027

ACTIVITĂȚI

A1. Măsuri de tip „punte” în vederea facilitării tranziției la studiile universitare începând cu clasa a XI-a

A1.1 Identificarea elevilor în risc de a nu participa sau a nu promova examenul de bacalaureat, precum și a absolvenților de liceu din promoțiile anterioare care nu au promovat examenul de bacalaureat

A1.2 Consilierea elevilor cu privire la opțiunile de programe de studiu din mediul universitar și promovarea ofertei educaționale universitare în rândul unităților de învățământ preuniversitar

A1.3 Susținerea persoanelor identificate prin programe remediale si sustinerea cheltuielilor de cazare si/sau masa din internate

A1.4 Acordarea de subventii

A1.5 Masuri active de informare

A1.6 Măsuri de suport educațional și socio-emoțional

A2. Măsuri de prevenire și combatere a abandonului universitar în rândul studenților proveniți din medii și grupuri dezavantajate.

A2.1 Sprijinirea studenților cu risc de abandon, prin operaționalizarea mecanismelor de identificare și monitorizare a nevoilor studenților în cadrul CCOC

A2.2 Asigurarea în cadrul CCOC a serviciilor de suport, îndrumare și consiliere în vederea prevenirii și combaterii abandonului universitar;

A2.3 Acordarea de sprijin pentru prevenirea și combaterea abandonului universitar în rândul studenților

A2.4 Acordarea de subventii

A2.5 Organizare de evenimente de tip ”orientation days”, organizarea unor evenimente sociale

A2.6 Organizare de workshop-uri

A2.7 Programe de consiliere vocațională / activități de consiliere psihologică, de coaching și dezvoltare personală / ședințe individuale și de grup pentru a răspunde la provocările psihologice

A3. Măsuri dedicate accesibilizării instituțiilor de învățământ superior

A3.1 Asigurarea accesibilității fizice și digitale în cadrul proceselor educaționale care includ studenți cu dizabilități în IÎS, inclusiv admiterea

A3.2 Achiziționarea de servicii de suport pentru asigurarea accesibilizării 

A3.3 Dezvoltarea unor servicii de consiliere și îndrumare dedicate studenților cu dizabilități

A4. Management de proiect

REZULTATE

  • 168 de elevi ISCED 3-4 selectați în GT (105 cu nivel educațional al părinților scăzut, 36 care îndeplinesc condițiile de acordare a burselor sociale, minim 27 de etnie romă) sprijiniți în vederea facilitării tranziției către învățământul superior prin consiliere și orientare în carieră, subvenții (300 lei/lună), cazare și masă în internate, consiliere psihologică și emoțională, activități remediale
  • 12 acorduri de colaborare cu unități de învățământ preuniversitar
  • 36 evenimente de informare realizate
  • 6 evenimente de tipul Student pentru o zi și Ziua porților deschise
  • 420 de elevi informați
  • 42 absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori care nu au promovat examenul de bacalaureat informați
  • 12 absolvenți de liceu care nu au promovat examenul de bacalaureat selectați în GT sprijiniți în vederea facilitării tranziției către învățământul superior prin consiliere și orientare în carieră și activități remediale
  • 172 de studenți selectați în grupul țintă din care 121 cu nivel educațional al părinților scăzut, 46 care îndeplinesc condițiile de acordare a burselor sociale, minim 5 de etnie romă, sprijiniți în vederea finalizării studiilor universitare nivel ISCED 6 prin servicii de suport, îndrumare și consiliere, susținerea cheltuielilor pentru cazare și/sau masă, activități remediale, subvenții (330 lei/lună), consiliere vocațională sau psihologică
  • 36 de evenimente organizate (Orientation Days pentru studenții din Anul 1, Balul Bobocilor, Serate și petreceri tematice, Zilele sustenabilității
  • 24 workshop-uri organizate cu tematici: comunicare și prezentare, eficiență personală și managementul timpului, gândire critică, scriere academică
  • 18 ateliere organizate: atelier de autocunoaștere și autoeficacitate, atelier îmbrățișarea succesului: depășirea sindromului impostorului, atelier de gestionare a stresului și reziliență
  • 6 echipamente achizitionate care contribuie la accesibilitatea studenților cu dizabilități
  • 1 grup sanitar reabilitat și modernizat pentru a fi accesibil și echipat corespunzător nevoilor persoanelor cu dizabilități
  • Servicii suport achizitionate pentru asigurarea accesibilității: sistem asistiv Step-Hear, servicii de interpretare la distanță în limbajul mimico-gestual
  • Servicii de consiliere și suport disponibile studenților cu dizabilități

BUGET

Valoarea totală a proiectului este de 7.941.528,22lei, din care finanțare nerambursabilă din partea Uniunii Europene 6.750.298,99 lei și din bugetul național 1.088.287,01 lei și contribuție beneficiar 102.942,22 lei.

GRUP ȚINTĂ:

  • 168 ELEVI ISCED 3-4: din care 36 de elevi care îndeplinesc condițiile de acordare a burselor sociale, minim 27 elevi de etnie romă, minim 105 elevi cu nivel educațional al părinților scăzut
  • 12 ABSOLVENȚI DE LICEU din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori anului școlar în care au intrat în operațiune care NU au promovat examenul de bacalaureat
  • 172 STUDENȚI ISCED 5-6 din care 121 studenți cu nivel educațional al părinților scăzut (ai căror părinți nu au obținut o diplomă de studii universitare, care pot avea frați/surori care sunt deja studenți la universitate / au absolvit deja o universitate), 46 studenți care îndeplinesc condițiile de acordare a burselor sociale conform prevederilor art. 10 alin. (9) lit. a) – c) din OME nr. 6.463/2023, 5 studenți de etnie romă

Toate persoanele din GT trebuie să aibă domiciliul în regiunile Sud-Muntenia sau Sud-Est

Pentru grupul țintă format din studenți trebuie îndeplinite cumulativ și următoarele cerințe:

  • Să nu dețină deja o diplomă de licență
  • Să aibă vârsta cuprinsă între 18 și 29 ani la intrarea în operațiune

Persoana care doreste să se înscrie este disponibilă să participe la activitățile proiectului și transmite toate documentele de înscriere solicitate

Persoana care doreste să se înscrie NU este înscrisă în alt proiect similar și nu beneficiază de aceleași activități (evitarea dublei fianțări)

Pentru mai multe informații consultați Metodologia de identificare și selectare a grupului țintă – elevi și absolvenți și Metodologia de identificare și selectare a grupului țintă – studenți